Naar boven

Klantenservice

Klantenservice Gezondmarkt.nl

 

Klantenservice

Winkel je graag zonder dat je de deur uit hoeft? Dan is online shoppen bij Gezondmarkt de ideale manier om de meest uiteenlopende natuurlijke producten te bestellen, want bij Gezondmarkt kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht!
Wij leveren ook in het buitenland, onder andere op adressen in België en Duitsland. De op Gezondmarkt genoemde prijzen zijn altijd onder voorbehoud.

Contact

Kun je een product niet vinden op de website? Of werkt er iets niet naar behoren? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Hiervoor gebruik je het contactformulier. Zie onze Algemene Voorwaarden voor onze klachtenprocedure. Heb je liever persoonlijk contact? Dan kun je ons ook gewoon even bellen. Wij staan je graag te woord en helpen je met het maken van de juiste keuze. Van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur zijn wij telefonisch bereikbaar via tel. 0320 – 289822

Bestellen, verzending & genoemde prijzen

Plaats je vóór 20:00 uur een bestelling? Dan verwerken wij uw bestelling nog dezelfde dag(m.u.v de feestdagen). Op Gezondmarkt kun je per product zien wanneer het artikel leverbaar is. Desondanks, kan het voorkomen dat net het laatste item verkocht is. Wij zullen je dan hier zo spoedig mogelijk hierover informeren.

Bestelling ontvangstbevestiging:
Nadat er een bestelling is geplaatst ontvangt je automatisch een "order ontvangstbevestiging". Dit betekent dat de order succesvol is ontvangen. Heb je geen email hierover ontvangen? Kijk dan voor de zekerheid of de email niet in de spam-map van uw emailadres terecht is gekomen. Is dit niet het geval? Neem dan direct contact met ons op.

Betaling geaccepteerd:
Indien u heeft gekozen voor betaling met iDEAL, Creditcard, Multisafepay of Paypal, dan ontvangt u na een succesvolle betaling direct een email met "betaling geaccepteerd".

Levering:
De pakketdienst bezorgt je pakket op werkdagen van ongeveer 8:00 uur tot 17:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdstip aan te geven, want het tijdstip van bezorging is afhankelijk van de route van de bezorger. Als je niet thuis bent wanneer het pakket wordt aangeboden, komt de bezorger de volgende werkdag nogmaals langs.

Plaats je vóór 20:00 uur een bestelling? Dan verwerken wij je bestelling nog dezelfde dag(m.u.v. de feestdagen). Op Gezondmarkt kun je per product zien wanneer het artikel leverbaar is. Desondanks kan het voorkomen dat net het laatste item verkocht is. Wij zullen je hierover dan zo spoedig mogelijk informeren.
Wanneer het product niet snel weer leverbaar is, storten we je betaling zo spoedig mogelijk weer terug.

Wanneer de chauffeur wederom niemand thuis aantreft en het pakket niet bij de buren kan afleveren, dan laat deze een bericht achter met informatie. Je kunt dan online of telefonisch de bezorgdatum of het afleveradres wijzigen of afspreken dat je het pakket ophaalt bij een depot. Als er niet binnen de gestelde periode wordt gereageerd, gaat het pakket automatisch retour naar Gezondmarkt.

Genoemde prijzen op de website voor consumenten
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen voor consumenten zijn inclusief btw.

Retourneren, Garantie & Herroepingsrecht

Op al onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat een product datgene is of doet wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een gebrek dient u binnen 2 maanden aan ons te melden. Dit kunt u doen onder opgaaf van redenen via klantenservice@gezondmarkt.nl.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het herroepingsformulier van Thuiswinkel.org maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Sommige producten kunnen niet geretourneerd worden in verband met hygiënische redenen. Het gaat hier dan om hygiënische producten waarvan de verzegelde verpakking verbroken is. Indien de verzegeling niet verbroken is, kunt u aanpsraak maken op het herroepingsrecht. 

Verpakkingen van gerourneere producten dienen in goede staat te zijn. Indien redelijkerwijs mogelijk dient deze onbeschadigd te zijn. Producten die verzegeld zijn kunnen niet worden geretourneerd. Wanneer iets speciaal op maat voor u wordt gemaakt, geldt het herroepingsrecht niet. Voor CD's en software geldt dat deze alleen geretourneerd kunnen worden wanneer de verzegeling niet is verbroken. 

De verzendkosten en risico voor het retourneren van de producten zijn voor eigen rekening.

Heeft u meer vragen over de mogelijkheid tot retournering van uw product, neem dan contact op met onze klantenservice: klantenservice@gezondmarkt.nl.

Ons retouradres is: 

Holicion Gezondmarkt:

Postbus 242, 8200 AE, Lelystad,

Schade of klachten:

Bij schade of manco’s in de levering bestaat alleen recht op creditering tot ten hoogste de factuurwaarde van de geleverde producten of vervanging of aanvulling van het gekochte. Er bestaat geen recht op schadevergoeding. Klachten over de factuur moeten uiterlijk op de vervaldag aan ons gemeld worden.

Sommige producten die volgens specificaties van de klant zijn vervaardigd, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben, of producten welke speciaal voor de klant zijn besteld kunnen niet worden geretourneerd. Ook CD’s en software kunnen niet geretourneerd worden.

Door een klacht wordt de koopovereenkomst niet ontbonden en uw betaalverplichting wordt ook niet opgeschort.

Klachtenprocedure:

Heb je een vraag of klacht over een product of over onze dienstverlening? Wij staan voor je klaar om je te helpen bij vragen en bij het indienen van een klacht. Dit is mogelijk door contact op te nemen met onze klantenservice via: klantenservice@gezondmarkt.nl.

Klachten die u bij ons indient worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Het kan hierbij gaan om klachten van diensten en/of producten.


Een klacht over een product, dienst of de service van Gezondmarkt kan eveneens worden ingediend via het Europese online geschillenplatform (ODR). U kunt uw klacht of geschil indienen via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Spreek je liever persoonlijk één van onze medewerkers? Dat kan! Via telefoonnummer: 0320 – 289822.

Uiteraard is er ook de mogelijkheid om de klacht schriftelijk in te dienen. Voor een snelle en correcte afhandeling van een klacht, vragen wij je vriendelijk om in elk geval te vermelden:
Naam, adres, woonplaats, klantnummer of bestelnummer.

De klacht kan onder vermelding van de bovengenoemde gegevens worden opgestuurd naar:


Gezondmarkt
Afd. Klantenservice
Merwede 30
8226 NA Lelystad

Binnen 7 kalenderdagen na de ontvangst van de klacht ontvang je telefonisch of via e-mail een inhoudelijke reactie. 

Thuiswinkel Geschillencommissie

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)"